nej.

jag kan inte sluta hetsa.
det är fullkomligt omöjligt.
kan någon av er bara komma hit, typ bo med mig och -hjälpa mig.

____________________________________

ja. antingen så äter jag ingenting eller så äter jag skitmycket.
tränar ingenting eller så övertränar jag.
laxar.
straffar mig själv.
pendlar flera kilon mellan olika veckor.
det svartnar för ögonen, mina muskler försvagas.
illamående, smärta.
mitt jävla problem.
det är därför min kropp ser helt jävla sjuk ut.
smal upptill, pluffsig mage, höfter, ryggfett och innerlår. smalare ben från mitten av låren och nertill.
jag orkar inte med mig själv. jag tror att jag är alldeles för svag just nu.
vad hände med min styrka jag återfick där i februari? den är som bortblåst.
det är som att när jag börjar hetsa så känns det som att ingenting spelar någon roll.
ingenting, spelar någon roll.
så kommer blackouten. sen när jag på något sätt blir medvetande igen så märker jag hur magen spänner. hur jag mår illa. är tjock.

jag är sjuk. jag är inte frisk någonstans och jag varnar er därute som försöker skaffa er ätstörningar. ja, har ni hört på maken? FOLK VILL SKAFFA ÄTSTÖRNINGAR!
ta er ur dem där jävla tarnkarna så fort ni kan. ni vet inte vad ni ger er in på förrän ni är fast.
det spelar ingen roll om ni slutar som skelett eller bara blir slanka eller ens det, bara blir feta. för det spelar ingen roll. psykiskt kommer det förstöra er och erat liv.

jag lider nog av lite schizofreni. jag har två röster i huvudet som säger mig olika saker och ena sekunden vill jag inget mer än att bli av med sjukdomen, andra vill jag inte släppa taget för det vore döden.

Kommentarer
Postat av: Mary-Kate

jag vet hur det är att vara fast i okontrollerat ätande. (hatar ordet hets...) höll på i över ett år och kunde verkligen, verkligen inte sluta. har nog aldrig mått så dåligt som jag gjorde då. det var fruktansvärt. tillslut lyckades jag dock ta mig ur det, och det gjorde jag genom att börja äta regelbundet och aldrig hoppa över någon måltid. jag tror att det är enda sättet...



och ja, du är sjuk. jag är också sjuk och det är ju helst sinnessjukt att det finns människor som vill fastna här! jag blir helt förtvivlad. får fullständig panik... de har inte en jävla aning om vad de säger och det gör mig så himla ledsen.



och tro mig när jag säger att jag vet hur du känner. det finns inget jag hellre skulle vilja än att bli frisk. att kunna äta normalt och leva som en normal människa igen, men det går inte. jag kan inte, för jag är fast. och jag är livrädd.



önskar att jag kunde hjälpa dig. och jag önskar att jag kunde hjälpa mig själv.



2011-03-11 @ 18:38:36
URL: http://anademandsme.blogg.se/
Postat av: Nina

Hej, snälla maila mig, jag vill också sluta hetsa och jag vet inte alls vad jag ska göra med mig själv snart.. jag vill prata..

2011-03-12 @ 16:55:21
Postat av: Daphne

Känner igen mig sjukt mycket. Genomgick samma stadium som du gör nu innan jullovet. Nu har jag lyckats få hyfsad kontroll genom en teknik som heter "Mindfulness". Jag rekommenderar dig STARK att testa denna metod. Börja med att läsa en sådan bok för att sedan lära dig att meditera. Genom meditationen kommer du förstå VARFÖR du hetsäter. ;) Och därmed kommer du kunna trappa ner med det :)



Jag förstår nu varför jag hetsäter, vilket är pga stress och ångestkänslor, dock hetsäter jag ändå då och då... för att minska det tränar jag minst 3 ggr/veckan. Dessutom försöker jag äta/snacka var 3e timme varav mest av min mat består av proteiner, grönsaker och frukt.



Hoppas detta gav någon hjälp, finns här för dig om du behöver stöd

Kram

2011-03-12 @ 23:52:05
Postat av: gemma

daphne: det låter väldigt intressant. måste vänta påatt pengarna börjar rulla in så jag kan ta mig en titt på boken.



grejen är den att... mitt huvud, jag, funkar inte alls som "normala" människor. då menar jag även dem "normala" med ätstörningar. jag tror att det kan ha med mina olika handikapp att göra. för mig har aldrig kunskap/information hjälpt mig att kunna förändra någonting på mig själv.



meditation har jag hållt på med i flera år & är även väldigt jordbunden & spirituell överlag.



jag tror att jag behöver professionell hjälp för att bli av med det här. kanske samtidigt som jag försöker den metoden du nu beskrev.



ah jag vet inte...

2011-03-13 @ 19:54:19
Postat av: Anonym

åh...ja, det problemet har ju inte jag. handlar inte min mat själv så är inte så insatt i priserna, men det låter ju fruktansvärt. att man inte ska kunna äta bra mat för att det är dyrare?? sånt gör mig så arg.



men eller hur! det hade varit så himla skönt. mamma stöttar mig otroligt mycket, så vi har pratat en del om det.

alltså jag vill verkligen bli frisk, det vill jag. men är inte redo än, för om jag försöker bli frisk nu, så kommer jag att bli tjock på köpet. kommer aldrig att kunna kontrollera mitt ätande...

men ja, jag har påbörjat behandling nu så hoppas verkligen att de kan hjälpa mig med det här. har du sökt hjälp någon gång?



ja, det är verkligen helt sinnessjukt. om de hade fått chansen att leva ditt eller mitt liv under en dag, så hade de garanterat tänkt om...

precis. om det hade varit lätt att vara smal, så hade ju ALLA varit smala.



<3

2011-03-16 @ 21:32:57
Postat av: Mary-Kate

åh...ja, det problemet har ju inte jag. handlar inte min mat själv så är inte så insatt i priserna, men det låter ju fruktansvärt. att man inte ska kunna äta bra mat för att det är dyrare?? sånt gör mig så arg.



men eller hur! det hade varit så himla skönt. mamma stöttar mig otroligt mycket, så vi har pratat en del om det.

alltså jag vill verkligen bli frisk, det vill jag. men är inte redo än, för om jag försöker bli frisk nu, så kommer jag att bli tjock på köpet. kommer aldrig att kunna kontrollera mitt ätande...

men ja, jag har påbörjat behandling nu så hoppas verkligen att de kan hjälpa mig med det här. har du sökt hjälp någon gång?



ja, det är verkligen helt sinnessjukt. om de hade fått chansen att leva ditt eller mitt liv under en dag, så hade de garanterat tänkt om...

precis. om det hade varit lätt att vara smal, så hade ju ALLA varit smala.



<3

2011-03-16 @ 21:33:35
URL: http://anademandsme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0