LÅNGT MEN VIKTIGT INLÄGG

upptäckte igår hur viktigt det är med näringsrik mat. inte för att jag inte har vetat om det tidigare, men igår fick jag det verkligen SOLKLART för mig. jag har levt på saker totalt utan näring för att det är billigt. havregrynsgröt, kopp-soppor, bröd, sen andra onyttigheter som kakor/choklad (hetsmat). ja, där jag bor är sånt otroligt billigt och har man baa några kronor och känner ångest och hetssug så är det så det slutar. detta har resulterat i ångest och noll energi. jag har grinat på morgnarna av trötthet och inte p.g.a dålig sömn, som jag redan har problem med, utan för att jag inte har haft energi att göra någonting.

det jag mest av allt har velat gör är att träna. men jag har känt att om jag skulle ha försökt så skulle jag kollapsa. för jag har ingenting i mig som ger mig energi. ändå är jag svullen som en jävla elefant och jag ser hur mina lår, min mage och t.o.m mina armar växa (mina armar har alltid varit rätt smala... så de har jag konstigt nog aldrig haft komplex för, tack och lov).

igår fick jag hjälp. mathjälp alltså. jag fick pengar så jag kunde köpa bra mat. så jag köpte kycklingfiléer och wookgrönsaker och stekte wook. direkt efter en relativt liten portion så kände jag en kick i kroppen. energi. jag kände direkt för att träna, men då var det så pass sent att jag inte kunde av risk för att väcka folk i lägenheten (golvet knarrar och väggarna är rätt tunna). imorse hade jag också energi, kände att jag orkade gå upp och göra mina morgon-situps utan att ha megaångest. av den lilla portionen!!! jag har saknat att leva på protein som jag gjorde en lång period. så som jag har levt praktiskt taget det senaste halvåret är något jag aldrig hade kunnat drömma om innan det, jag har ätit så dåligt. då menar jag inte lite, utan helt fel grejer pga pengaproblem.

andra kanske behöver kolhydrater, jag behöver protein för att funka och jag känner att jag börjar bli pepp på livet igen, även om jag ser ut som en flodhäst. "rom byggdes inte på en dag" säger man ju, och det här är helt fel. det funkar inte att äta minimalt i två veckor och sen storäta i en månad, sen svälta i två veckor igen. ja, ni fattar grejen.

nu ska jag äta en avokado och dra till jobbet. haha, strongt av er om ni orkade er igenom inlägget^^

PUSS




love, gemma

Kommentarer
Postat av: Anonym

Taack söt

2011-03-25 @ 16:24:44
URL: http://nastydiary.blogg.se/
Postat av: Sia

Bra att du äter bra mat <3 Stay Strong <3

2011-03-25 @ 17:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0