mm

jag märker varje gång jag tänker "okej, nu ska jag försöka bli frisk. nu ska jag äta som en normal person" att jag inte är normal och att jag nog aldrig kommer bli det.
jag antingen äter för lite eller för mycket.
eller för mycket av en sak speciellt.

idag har jag ätit 6 croissanter. 6 st.
lite linssoppa.
that's it. liksom... VA?!?! vad är det för jävla fel på mig?
nej jag mår inte bra av det, jag mår fan piss över vad jag har stoppat i mig. helvete.helvete.helvetesjävlapissskitfittarövkukbajskovfnsdjfskjf.

varför..

49.5 kg

nu vill jag hetsa. men det ska jag inte. det kan jag inte. för jag har inget att hetsa. tur va?



love, gemma

Kommentarer
Postat av: Beauty Thin Perfectin Perfect

det är naturligt. du överäter. tänk själv, hjärnan som inte fått äta de där crossianterna (eller något annat gott/onyttigt) kännde likso wow och känner att den måste passa på, den vet ju inte hur lång tid det tar innan den får chansen att äta t ex crosianter igen. det tar rätt lång tid att vänja sig av med det där, men det är oundvikligt. så varje gång du bryter det kommer du ändå komma dit nästa gång, för frisk måste du bli en dag annrs dör du! försök igen. kanske kan du äta med någon? det kan även funka att lägga upp en portion mat när man ska äta istället för att ha grytorna på bordet. och så fort ,an ätit upp så skyndar man sig därfrån och sysselsätter sig med något.



det är jättesvårt att säga stopp när man försöker bli frisk. tyvärr. men det försvinner med tiden. och för varje gång du lyckas äta normalt (varken mer eller mindre) så blir du starkare. ge inte upp!

2011-02-24 @ 09:09:20
URL: http://beautythinperfect.blogspot.com
Postat av: Beauty Thin Perfectin Perfect

jagh förstår vad du menar. och det med vänner det stämmer nog lite, men det är kanske för att de r vana vid at du inte äter? så var det för mig i alla fall. efter tillräckligt många nej tack blir det naturligt. men de vänjer sig väldigt snabbt vid att du äter, jag lovar!



jag läste i en bok en gång att det är bra att lämna kvar lite mat på tallriken, att det är lättare att inte fortsätta så. men ett tips är också att läsa Bulimibibeln av sofia jensfelt och följa stegen i den. den är jättebra! lycka till vännen! kram

2011-02-24 @ 13:12:30
URL: http://beautythinperfect.blogspot.com
Postat av: rebellenoir

det är precis samma sak för mig, antingen för mycket eller för lite. men du, 6st och lite soppa är ju ingenting! du ska bara veta vad jag brukar stoppa i mig när jag går loss haha!

2011-02-24 @ 23:14:38
URL: http://rebellenoir.blogg.se/
Postat av: PKB

Fina du. Hitta en balans, ät regelbundet, men lite. Försök! Tror du kan om du bara ger dig fan på det! <3

2011-02-28 @ 20:49:07
URL: http://breathethinkfeel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0